LynxEye är ett konsultföretag inriktat på strategiskt marknads- och varumärkesarbete. Med en unik kombination av kompetens från brand managementföretag, managementkonsulter och researchföretag har LynxEye haft en lönsam tillväxt på över 25% sedan starten och tillväxten fortsätter. LynxEye har idag 40 medarbetare globalt och deras vision är att bli en av världens topp tre auktoriteter inom brand management baserat på deras Core Insight filosofi kombinerat med starka affärsresultat.
PROJEKTLEDARE
Har du ett starkt intresse för varumärken? Vill du vara med och påverka strategiska beslut och uppnå långsiktig förändring i en global affärsmiljö? Nu letar vi efter en ny skarp brand managementkonsult!
Rollbeskrivning
Som Projektledare på LynxEye får du givande karriärmöjligheter och omväxlande utmaningar. Du spelar en aktiv roll i att hjälpa ledande företag med strategiskt viktiga varumärkesfrågor. De huvudsakliga områdena du ansvarar för är:
• Effektivt leda och coacha team med mycket kompetenta medarbetare
• Problemstrukturering, projektplanering och komplex problemlösning för att nå givna målsättningar i kundprojektet
• Övergripande ansvar för projektteamets analyser, slutsatser och rekommendationer, samt för kommunikationen både inom teamet och mot kund
• Bidra med tankeledarskap inom Brand Management till projektteamet (och till andra LynxEye-medarbetare)
• Bygga starka kundrelationer tillsammans med övriga teammedlemmar
• Identifiera och realisera merförsäljningspotential inom pågående projekt
• Utveckla starka affärsnätverk, ta initiativ till och delta vid marknads- och PR-event
• Dela och aktivt agera i enlighet med LynxEyes värderingar
Kravprofil
• Utmärkta akademiska studieresultat från universitet/högskola (MBA, MSc eller motsvarande), gärna med inriktning mot marknadsföring
• Minst 5 års arbetslivserfarenhet efter avslutade studier, gärna från internationellt konsultbolag och/eller inom ledande FMCG företag
• Brinnande intresse för varumärkes- och marknadsstrategiska frågor och den stora affärsmässiga potential som ligger i att identifiera och agera på de mest kritiska konsumentinsikterna
• Bevisat skarpt analytiskt tänkande och god problemlösningsförmåga
• Dokumenterad förmåga av att strukturera komplexa problem och översätta dem till förståeliga och operationella rekommendationer som skapar starka affärsresultat
• Dokumenterad förmåga att framgångsrikt leda långsiktiga och komplexa processer på ledningsnivå
• Inspirerande och effektiva teamledarskapsförmågor
• Vilja och förmåga att bygga starka kundrelationer, som leder till ytterligare projekt hos existerande kunder
• Lyhörd och insiktsfull
• Mycket goda kunskaper i Svenska och Engelska i tal och skrift
Vilka vi är
LynxEye grundades 1999 och är ett konsultföretag inriktat på strategiskt marknads- och varumärkesarbete. Med en unik kombination av kompetens från brand management företag (t ex Procter & Gamble, Unilever, Kraft, H&M), managementkonsulter (t ex McKinsey, Capgemini, Accenture) och researchföretag (t ex Gfk, Reflect) har LynxEye haft en lönsam tillväxt på över 25% sedan starten och tillväxten fortsätter. LynxEye har idag 40 medarbetare globalt och vår vision är att bli en av världens topp tre auktoriteter inom brand management baserat på vår Core Insight filosofi kombinerat med starka affärsresultat.
Vad vi gör
Våra projekt består vanligen först av en strategifas (identifiering av tillväxtmöjligheter, segmentering av marknad samt utveckling av varumärkesstrategi) och därefter en implementeringsfas där vi hjälper våra kunder att omsätta varumärkesstrategin i praktiken. Vi har kontor i Stockholm och Singapore och de flesta av våra projekt är internationella. Vi har bl.a. erfarenheter från projekt i Europa, Nordamerika, Latinamerika och Asien. Ett urval av nuvarande och tidigare kunder inkluderar Absolut Vodka, Volvo Cars, Carlsberg, SCA, Aftonbladet, SEB, Telia och Nokia.
Hur vi arbetar
En vital byggsten i LynxEyes arbetssätt är att jobba ”utifrån och in”. Vi baserar våra analyser och rekommendationer på den valda målgruppens behov och drivkrafter. Enligt vår erfarenhet är framgångsreceptet för varumärkesdriven tillväxt att bygga en stark strategi på basen av en djup målgruppsinsikt.
Core Target Insight talar om vad det är som driver målgruppen och får dem att föredra ett varumärke framför ett annat. Total Brand Management talar om hur man kan omvandla denna insikt till vinnande strategier och konkreta resultatskapande handlingsplaner. Kombinationen låter oss skapa mätbara resultat för våra kunder.
För ytterligare information är du välkommen att kontakta ansvarig researcher på tel: +46737184053 eller på anna.nordstrand@headagent.se