Telia Sonera Sverige AB

Ansvarig Online Transformation

TeliaSonera tillhandahåller nätanslutning och telekommunikationstjänster i Norden och Baltikum, på tillväxtmarknader i Eurasien, inklusive Ryssland och Turkiet, samt i Spanien. TeliaSonera hjälper miljontals människor och företag att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Företagets ambition är att bli en ledande aktör på samtliga marknader och att med en kostnadseffektiv struktur kunna erbjuda den bästa kundservicen, de bästa lösningarna samt de mest överlägsna tjänsterna. TeliaSonera är idag Europas femte största koncern med över 26 000 medarbetare världen över och är noterade på NASDAQ OMX Stockholm och NASDAQ OMX Helsingfors. År 2010 omsatte TeliaSonera 107 miljarder SEK. För mer information, se http://www.teliasonera.com.

Vi söker dig som kan utveckla marknadens bästa digitala servicekanal för försäljning och support till konsumenter och som kan ta ansvar för att bidra till att skapa marknadens bästa digitala service kanal för försäljning och support genom att implementera vår Onlinestrategi i kundserviceorganisationen, planering och genomförande. Du ska se möjligheter utöver det vanliga och ha en stark vilja att förnya för att skapa en framgångsrik affär nu och i framtiden.

Dina arbetsuppgifter:

Som ansvarig Online transformation driver du vår Onlinesatsning och skapar förutsättningar för konsumentmarknaden att med hjälp av våra digitala kanaler leverera en kundupplevelse i världsklass. Du programleder samtliga Online-initiativ inom konsumentmarknaden och ditt ansvar sträcker sig från att sprida vision och mål till att konkret implementera förändringar som stödjer detta. Du rapporterar till ledaren för Verksamhetsutveckling och ingår i dennes ledningsgrupp.

Ansvaret innebär:

-Driva transformationen av ökad andel kundservice online och agera förändringsledare

-Utveckla marknadens bästa digitala servicekanal för försäljning och support till konsumenter

-Involvera ledare och medarbetare genom närvaro och dialog

-Ta utgångspunkt i kundinsikter och ständigt följa kundens upplevelse av oss på telia.se

-Ha helhetsförståelse för samtliga delar av Online programmet och hur de berör konsumentmarknaden

-Leda implementeringen av de resultat som levereras från projekten i Online programmet

-Identifiera behov av struktur och arbetssättsförändringar för konsumentmarknaden och utifrån det bygga initiativ med business case.

-Definiera kompetenskrav och möta upp med initiativ för att kunna svara upp till detta

-Genomföra initiativ som verkar för Onlineförlyttning inom konsumentmarknaden

-Följa upp att aktiviteter genomförs samt att förväntade effekter uppnås

-Bygga upp en struktur för realtidsuppdatering och ständiga förbättringar av telia.se i samverkan med Online Sweden

-Utveckla vår chattkanal samt anpassa dialogen i vårt telefonmöte för de kunder som flyttar sig mellan kanaler.

-Tätt samverka med Mobility och Online Sweden

Vem är du?

För att axla rollen så ser vi att du är en förändringsprojektledare som får med dig människor succesivt mot ett mål. Du agerar på eget initiativ, får saker och ting att hända och tar ansvar för resultatet. Du har lätt att skapa ett nätverk med kontakter och relationer. Har lätt för att ta en projektledande roll för att främja planer, nytänkande och uppnå resultat. Du är självgående, nyfiken, och kommunikativ.

Din kompetens och erfarenhet:

– Dokumenterad erfarenhet av lyckade Onlineuppdrag med fokus på kundupplevelse

– Har lätt för att ta en projektledande roll för att främja planer, nytänkande och uppnå resultat

– Högskoleutbildning om minst 180 poäng

– Minst 4-6 års relevant erfarenhet

Vi erbjuder:

Telia Bredbandstjänster Sverige ansvarar för en mycket spännande affär med en enorm potential. Du kommer att arbeta i en grupp av kompetenta och drivna medarbetare och som tillsammans bidrar till den strategiska positioneringen och möjliggörandet av TeliaSoneras framtida framgång. Rollen innebär konkreta möjligheter att vara med och påverka affärer och resultat och för rätt person finns stora utvecklingsmöjligheter. TeliaSonera kännetecknas av en internationell, ambitiös och professionell miljö och för att trivas bör du tycka om att arbeta i en dynamisk kultur med höga ambitioner.

För mer information kontakta Melissa Khamsei på Head Agent +46 763 22 21 59.

Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt.