KICKS Group

Performance Marketing Specialist

KICKS erbjuder ett helhetskoncept inom makeup, doft, hudvård och hårvård. Med välutbildade skönhetsexperter och en omnikanalslösning, där fysisk butik och e-handel är integrerat, erbjuder KICKS personliga och inspirerande skönhetstjänster och över 35 000 produkter från över 300 varumärken. KICKS har ca 230 butiker i Sverige, Norge och Finland.

Vi söker nu en nyfiken Performance Marketing Specialist som vill vara med och fortsätta utveckla KICKS framgångsrika multikanalstrategi. Har du erfarenhet av e-handel från kundsida eller byrå och förstår det digitala marknadsföringslandskapet? Då är det kanske dig vi söker!

Ditt övergripande uppdrag är att säkerställa lönsam tillväxt på KICKS e-handel och i butik genom köpt digitalmarknadsföring. Som Performance Marketing Specialist kommer du att ha en nyckelroll inom KICKS E-com men även jobba i nära samarbete med andra funktioner inom Marknad. Du är van att arbeta datadrivet mot uppsatta KPI:er som COS, CPM och CPA.

Övergripande ansvar

  • Utveckla strategier och skapa förutsättningar som syftar till att rekrytera nya kunder och engagera befintliga, på KICKS E-com och i butik, genom köpt digitalmarknadsföring (t ex SEM, Meta, Tiktok, prisjämförelsesiter samt affiliate-nätverk)
  • Säkerställa genomförande av strategier och planer kopplade till given budget samt uppsatta mål
  • Kravställa material mot inhouse-byrå som är optimerat utifrån vald kanal samt ha ett nära samarbete och kravställa mot externa byråer som KICKS arbetar med
  • Ansvara för, och allokera budget utefter kanal och syfte
  • Löpande mäta, optimera samt utvärdera effekten av den köpta digitalmarknadsföringen
  • Löpande rapportera effekten av den köpta digitalmarknadsföringen samt aktiviteter kopplade till uppsatta mål
  • Projektledning av prioriterade utvecklingsprojekt kopplade till KICKS performance marketing

Tidigare erfarenhet

  • Akademisk utbildning inom marknadsföring, ekonomi eller kommunikation
  • + 3 års erfarenhet av att arbeta med performance marketing med fokus på SEM och Paid Social från en byrå i framkant
  • Mycket goda kunskaper i Google Ads, Meta Ads Manager, Tiktok Ads Manager och Google Analytics
  • Van att hantera större budgetar
  • Har en god förståelse för det digitala marknadsföringslandskapet och e-handel
  • Snabbt skifta fokus mellan stora som små projekt
  • Svenska och engelska är krav, norska och finska är meriterande

Personliga egenskaper

Vi söker dig som brinner för digital marknadsföring och ständigt är nyfiken på att lära dig det allra senaste inom området. Du drivs att få trafikkanaler att växa och se förbättrat resultat av ditt arbete. Du är välorganiserad, analytisk och datadriven. Du drivs av siffror och har en förmåga att få saker gjorda genom ett starkt projektledarskap! Du prioriterar teamet genom att arbeta nära dina kollegor för att bidra och utbyta idéer med andra.

På grund av semesterperiod kommer urvalsprocessen att starta i mitten av augusti.