DREM

Head of Marketing

DREMs vision är att hjälpa privata hushåll och villaägare hitta den bästa energilösningen för deras ekonomi och för klimatet. Vår historia började med en vilja att förenkla och förbättra processen för privata hushåll vid köp- och installation av värmepumpar. Genom att digitalisera hela processen och erbjuda en nyckelfärdig lösning tar vi ett helhetsansvar mot konsumenten. Vi förändrar världen – ett hem åt gången.

Vi söker nu en Head of Marketing att bli en del av DREM och ta ledning kring vår digitala marknadsföring i syfte att driva kundökning och konvertering. Som första person på marknad är detta en möjlighet att få en central roll i ett bolag med starka tillväxtplaner och att få sätta- och driva en tydlig growth marketing-strategi. Du blir del av vårt team om 12 ambitiösa kollegor som sitter på The Park på Södermalm och rapporterar direkt till CEO.

Om rollen

Som Head of Marketing kommer du leda och driva vår digitala marknadsföring över relevanta kanaler i syfte att skapa ett starkt konsumentvarumärke, öka vår kundbas och driva konvertering. Vi söker en data-driven och initiativtagande marknadsförare som tillsammans med oss vill göra skillnad – för våra kunder, för branschen och för klimatet.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Hantera och optimera digitala marknadsaktiviteter inom relevanta kanaler för social, search, paid, CRM, email och SEO
  • Ansvar för planering och optimering av marknadsarbetet i stort samt korrelationen mellan de olika kanalerna: sätta mål, följa upp analys och optimering
  • Ansvara för kontakt- och samarbete med externa partners och byråer
  • Skapa inspirerande copy- och marknadskommunikation mot DREM’s kunder
  • Kontinuerligt utveckla och skapa innehåll för hemsida i syfte att förbättra SEO, öka trafik och driva konvertering

Erfarenhet och kompetens

  • Minst 3 års erfarenhet av digital marknadsföring från linje eller byrå med fokus på performance marketing
  • Meriterande med erfarenhet från tillväxtbolag och/eller bolag inom energisektorn
  • Akademisk utbildning
  • Trygg i Facebook Business Manager och Google Analytics
  • God erfarenhet från att ha jobbat med SEO on-site
  • Flytande svenska och engelska i tal och skrift

 Personliga egenskaper

För att vara framgångsrik i rollen tror vi att du…

  • Har en stark entrepreniöriell anda och trivs i ett tillväxtsammanhang
  • Har ett stort driv och vilja att ta initiativ för att driva projekt självständigt
  • Är analytisk och datadriven
  • Har en kreativ och hands-on approach till att lösa problem
  • Vill vara med och göra skillnad i en framtidsstark bransch