Proffsmagasinet har starka tillväxtplaner och till detta söker de nu en initiativtagande, trygg och strategisk Community Manager. Det är en ny roll på ett av Sveriges snabbast växande e-handlar där du får en central roll i att driva strategin framåt. Din primära arbetsuppgift är driva en positiv utveckling i kundbasen och att driva engagemang i den nya medlemsklubben som kommer att lanseras under hösten. Proffsmagasinet ska skapa en överlägsen kundupplevelse i alla led och våra kontakter i kundbasen är nyckeln för att nå dit, genom både insikter men också i de kontakter vi har med kundbasen i form av exempelvis mail, kundupplevelsen eller forum. Målen är högt satta vilket gör att vi söker dig som drivs av ett högt tempo, men också att få vara uppfinningsrik och ta egna initiativ.
Det är en såväl strategisk som operativ roll där du analyserar köp och besök på våra siter för att skapa underlag till förbättringar i köpresor samt analyserar all typ av trafik och skapar underlag till förbättringar inom varje trafikkälla. Du analyserar även kundbasen och skapar underlag till förbättringar i kommunikation och segmentering. Du ska även skapa underlag för kommande budget, följa upp mot budget och skapa forecast i innevarande år. Du är en del av marknadsavdelningen och arbetar nära vår Digital Marketing Manager, vår Marketing Automation Specialist och våra utvecklare. Du rapporterar till CMO.
Som person är du trygg, prestigelös och tycker om att samarbeta och driva nya initiativ. Du är även kreativ och tycker om att jobba i ett snabbrörligt bolag och du har ett entreprenöriellt tankesätt med en vilja att revolutionera e-handeln.