Har du ett helhetstänk gällande moderna butikskoncept och brinner för att skapa attraktiva och kundanpassade butiker? Är du en strategisk ledare med en handlingskraftig och lösningsorienterad approach och ett tydligt sinne för vad som driver affärer? Då kan rollen som Chef Strategisk Butiksutveckling på Ahlsell vara helt rätt för dig!
Vi har ett stort fokus på att utveckla kundupplevelsen så att våra butiker fortsätter att vara attraktiva för våra kunder – idag och imorgon. Som Chef för Strategisk Butiksutveckling ansvarar du för att driva och optimera konceptutveckling för maximal kund- och affärsnytta. Du får en central och mycket viktig roll i projektet Store 2.0 där vi utvecklar digitala verktyg för kundnytta och intern effektivitet och där du tar fram verktyg som skapar stöd till effektiva och mervärdesskapande möten i butik.
För att lyckas i rollen är det avgörande med ett nära samarbete med olika intressenter inom organisationen. Du kommer bland annat att arbeta i nära samarbete med Sales Operations, Marknadsavdelningen och IT samt vägleder butiker och säljare i frågor som effektiv butiksutformning, inredning, digitala verktyg och grafiska uttryck. Du får ett övergripande nationellt ansvar för butiksutvecklingen och samverkar även nordiskt inom ansvarsområdet. Rollen innebär personalansvar för två medarbetare (Ansvarig etableraringar och Produktägare Store 2.0).
I rollen ingår att:
Som Chef för Strategisk Butiksutveckling tillhör du Marknadsavdelningen och du rapporterar till Marknadsdirektören. Tjänsten är placerad på Ahlsells huvudkontor i Marievik, Liljeholmen.
På Ahlsell har vi en professionell, vänlig och affärsorienterad kultur. Vi värdesätter lagarbete och gillar att lyckas i team! Vi hjälps åt för att nå våra mål och strävar ständigt efter att utveckla våra kundrelationer. Vi söker därför dig som är nyfiken på att lära dig nya saker och vill dela med dig av kunskap. Du är prestigelös och skicklig på att kombinera din analytiska förmåga med affärssinne. För att trivas hos oss behöver du vara van vid att ta egna initiativ och driva ditt eget arbete samtidigt som du har lätt för att samarbeta med kollegor.
Ahlsellandan bygger på vårt affärsmannaskap som kan beskrivas av värdeorden; ansvar, öppenhet och enkelhet.
Ansvar
Vi tar ansvar och är den partner som kunden vänder sig till först. Vi tar ansvar för att våra affärer utvecklas och är lönsamma. Alla i organisationen ansvarar för att skapa en arbetsmiljö där vi utvecklas både som människor och i våra yrkesroller. Jag tar ansvar!
Öppenhet
Vi är öppna i våra kontakter med andra. Vi är öppna för nya idéer och förslag. Genom att vara öppna bygger vi förtroende, både med våra medarbetare, kunder och leverantörer. Vi vet att den bästa arbetsmiljön skapas av människor med olika bakgrund och erfarenhet. Hos oss finns en arbetsmiljö som uppmuntrar till nya idéer och metoder och här är det enkelt att se möjligheter. Jag är öppensinnad!
Enkelhet
Det är enkelt att göra affärer med Ahlsell. Vi är jordnära, okomplicerade och tydliga. Vi finns alltid nära tillhands för våra kunder och det är enkelt att förstå vårt erbjudande. Vi fattar snabba beslut och fokuserar på det som är viktigt. Vi strävar efter att vara en partner som underlättar våra kunders vardag. Jag gör det enkelt!