Drivs du av att vara med på en tillväxtresa i ett företag som arbetar med det allra senaste inom skönhetsområdet? Ta då chansen att växa med oss genom att bli vår Team Manager Category Space Planning.
Som Team Manager till enheten Category Space Planning kommer du i enlighet med företagets strategi, värderingar, ledarprofil, policys och processer på ett engagerat och ansvarsfullt sätt leda och utveckla det egna ansvarsområdet och dess medarbetare för att nå gemensamma och individuella mål.
I rollen kommer du leda, strukturera, och analysera bolagets fysiska layout av sortimentsmix och styrning till butik via Category Management och Space Planning på Macro- och Micro nivå. Målet med arbetet är att för att optimera kundnyttan och bolagets lönsamhet enligt sortimentsstrategi och affärsidé.
Rollen tillhör Kicks nordiska team och rapporterar till Head of Buying på Kicks samt kommer ha ett nära samarbete med flertalet funktioner inom företaget.
Övergripande ansvar
- Ansvara för utveckling och implementering av arbetsprocesser, affärsregler och verktyg inom området.
- Driva, samordna, utveckla och säkra genomförande av sortimentsstyrning via space management på macro- och micronivå.
- Personalansvarig; har ansvar för att coacha, stötta och utveckla medarbetarna i category space teamet
- Utveckla och leda teamet till en mer kategoristyrd arbetsprocess via CatMan metodiken
- Analysera lönsamhet och valda nyckeltal löpande och inför säsongens sortimentsändringar
- Ta fram förslag till justeringar av sortimentsgrupper per butik
- Intern kommunikation/presentation av analyser och beslutade satsningar
- Arbetet inkluderar även adminkopplingar för butik i IT-system, säkrande av ritningar, kommunikation och kostnadsuppskattning, gällande nya och befintliga butiker samt avvecklingar
- Säkra implementeringen till Relex Space Management space-system
Erfarenhet och egenskaper
- Högskoleutbildning tex civilekonom/civilingenjör eller motsvarande
- Minst 5 års erfarenhet från Category Management och Space Management inom dagligvaruhandeln eller relevant detaljhandel
- Erfaren inom ledarskap och förändringsarbete med god förmåga att leda och utveckla andra
- Skicklig analytiker
- Driven och resultatorienterad med ett genuint intresse för försäljning och att utveckla företagets affär.
- Du har en god förmåga att kommunicera, prioritera och arbeta konceptuellt utan att tappa detaljerna.
- Arbetar strukturerat och lösningsorienterat.
- Bygger goda och långsiktiga relationer.
- Hög Excel-kompetens
- Flytande svenska och engelska i både tal och skrift.
Om företaget
På Axbeautyhouse blir du en del av ett företag som arbetar med det senaste inom skönhetsområdet. Verksamheten genomsyras av ett stort engagemang, professionalism, respekt för människor och en ständig vilja att utvecklas som individer och företag.
Tjänsten är placerad på Axbeautyhouse kontor vid Klarabergsviadukten i centrala Stockholm.