Ipsos letar nu efter en Audience Measurement Manager (AMM) som ska driva affären för mediamätningar och vara del av en internationell miljö med högt tempo och höga förväntningar.
AMM är ansvarig för Ipsos produkt och tjänst “Outdoor measurement” för den svenska marknaden för utomhusreklam (out of home advertising). AMM är ansvarig för att leda leveransen och vår relation med kunder och intressenter; mediehus, mediebyråer, press etc inom “Outdoor Impact”. Det inkluderar förberedelser av kundmaterial och att genomföra utbildningar i Ipsos verktyg för alla intressenter. AMM leder arbetet för att leverera och bibehålla en högkvalitativ produkt och tjänst till marknaden, vilket inkluderar datavalidering och kvalitetskontroll för att säkerställa att man når den höga standarden för datakvalitet. Det innefattar att styra vår verksamhet för att samla in resemönster och trafiksiffror. AMM ska även bidra till metoder och produktförbättringar av Ipsos lösningar i Sverige och andra marknader. Personen jobbar nära Ipsos affärsområde Audience Measurement på global nivå och rapporterar till Ipsos VD I Stockholm.