Recharge Sweden AB

Digital Marketing Manager

Recharge – We are driving change! Ända sedan starten 2012, då Recharge öppnade sin första station för snabbladdning, har drivkraften för verksamheten varit innovation, hållbarhet och att underlätta vardagen för alla som kör elbil. Genom gröna investeringar bygger Recharge en stabil infrastruktur för en snabbt växande bransch. Vill du arbeta på ett innovativt bolag som tar ansvar för en renare och hållbar framtid och möjliggöra omställningen från fossila transporter till tillgänglig elbilsladdning för alla? Välkommen till Recharge!

Som Digital Marketing Manager kommer du att vara ansvarig för all digital kommunikation och marknadsföring mot alla marknader. I dagsläget gäller detta Sverige, Norge och Finland men planen finns för vidare expansion. Målgruppen för kommunikationen är i huvudsak B2B-kunder, partners och B2C. Fördelningen mellan målgrupperna och vart tyngden för kommunikationen riktas varierar mellan de olika marknaderna.

Du kommer ha det övergripande ansvaret för den digitala marknadsföringsstrategin, content och vara direkt ansvarig för den digitala marknadsföringsbudgeten samt relevanta KPI:er.

Du kommer ingå i Recharges Communication-team med placering i Stockholm och rapporterar till Head of Communication and Customer Experience i Norge. Som ansvarig för den digitala marknadsföringen kommer du även jobba brett med stora delar av Recharge-teamet.

Recharge befinner sig i ett start-upskede med högt uppsatta mål. För att lyckas i denna roll behöver du ha förmåga att självständigt agera på både stort och smått, högt som högre. Du skall ha god förmåga att självständigt analysera och exekvera strategier och processer för att nå uppsatta mål. 

Huvudansvar:

  • Ansvara för den digitala marknadsföringsstrategin för alla länder och mot alla kundgrupper
  • Utveckla och hantera digitala kommunikationskanaler som webbsidor, sociala medier, blogg, Google Adwords och liknande
  • Planera och genomföra marknadsföringskampanjer samt analyser för flera kanaler och länder
  • Budget och prestationsansvar för alla digitala marknadsföringsprojekt
  • Agera bollplank i andra projekt och aktiviteter relaterade till kundupplevelse, kundservice, marknadsföring och kommunikation

Vi söker dig som har:

  • +7 års efterenhet av arbete inom digital marknadsföring
  • Starkt säljdriv och gedigen erfarenhet inom digital marknadsföringsstrategi och processer i företag med kunder i flera länder
  • Erfarenhet av att driva och analysera digitala marknadsföringskampanjer på nordisk/internationell nivå
  • Erfarenhet av samarbeten med externa byråer för kampanjer etc.
  • Erfarenhet av att hantera publik web, avancerad webbanalys och SEO. Erfarenhet inom Google Analytics är meriterande
  • Du skall ha erfarenhet av arbete med Facebook Business Manager, LinkedIn Campaign Manager och Google-annonser
  • God förmåga att skapa content som fungerar och konverterar
  • Mycket god erfarenhet av att uttrycka dig i tal och skrift på engelska och svenska. Finska är meriterande men ej ett krav 
  • Bra förståelse för EV och EV-laddning är meriterande
  • Akademisk utbildning på magisternivå med inriktning på marknadsföring, kommunikation, PR eller liknande relevant utbildning