Telia Sonera Sverige AB

Offering Specialist B2B, 4 tjänster

Business Management B2B ansvarar för TeliaSonera Sveriges omsättning, lönsamhet, kundstock och erbjudandeutveckling för kundsegment företag i Sverige. Enheten jobbar tillsammans med andra avdelningar inom Telia för att uppnå bästa affärsresultat. Enheten ansvarar för erbjudanden genom samtliga kundcykler.

Som Offering Specialist ansvarar du för kundupplevelsen i TeliaSoneras absolut största företagsaffärer. I ditt arbete har du ett övergripande ansvar för samarbetet med Sales, Marketing, Product Development och Customer Services. Som Offering Specialist har du ett övergripande ansvar för kundupplevelse från drift och installationsprocessen till marknadsbudskap.

Du kommer att fatta beslut kring prissättning samt funktionslösningar från Case till Case. Viktigt är att du har erfarenhet från B2B och större kommunikationslösningar.

Med förståelse för teknik och funktionaliteter stöttar du även säljorganisationen med specialistkompetens i förhandling med kunden. Du kommer i ditt arbete att driva egna utvecklingsprojekt och ha ett kravställande ansvar mot teknikorganisationen.

I ditt arbete bidrar du i utformandet av kampanjer och erbjudanden tillsammans med marknadsavdelningen.

För tjänsten krävs att du har ett kommersiellt fokus och trivs med att driva affären framåt. Vidare har du har god förståelse för telekombranschen och dess teknik. Om du har erfarenhet av datanet eller växellösningar är detta ett stort plus.

För mer information och frågor kring tjänsten kontakta:

Sofia Bågstam, sofia.bagstam@headagent.se, 070-4158513.