Ateles Consulting AB

Marketing & Communications Manager

Baserat på väletablerade standardsystem, stark kompetens och tydliga värderingar levererar Ateles den bästa lösningen inom modern handel till medelstora och stora kunder. Ateles har verksamhet i Norden och våra medarbetare har tillsammans sedan starten 2001 byggt stark kompetens inom strategirådgivning, systemintegration och utveckling av solida lösningar för e-handel, PIM och omnichannel. Ateles har lång erfarenhet av att hjälpa sina kunder genomföra framgångsrika digitala satsningar och är idag en framträdande aktör inom sitt fält. Bland kunderna finns bland annat GANT, Daniel Wellington, Gina Tricot, RnB, Gresvig Retail Group och Maxbo.

E-handelsbranschen växer kraftigt och Ateles söker nu dig som vill hjälpa till med att stärka och vidareutveckla deras position på marknaden. Rollen syftar till att generera medvetande, intresse och leads från kunder med ambition om att växa samt att sätta Ateles på kartan som ledande aktör inom modern handel. I rollen kommer du att få möjlighet att planera, utveckla, underhålla och analysera Ateles närvaro i digitala marknadskanaler samt driva och öka trafiken. Ateles har kontor i Stockholm, Linköping och Oslo.

Rollen är placerad i Stockholm där försäljningsorganisationen samt VD finns. Ateles erbjuder dig en agil arbetsplats med stora utvecklingsmöjligheter och ansvar. Med utgångspunkt i Ateles övergripande strategi får du här en unik chans att vara med i utvecklingen av både bolaget och kundernas utveckling och skapa långsiktiga och viktiga affärer för bolaget.

Ansvar och arbetsuppgifter
Som Marketing and Communications Manager kommer du att arbeta på strategisk nivå och tillsammans med VD sätta mål, ta fram marknadsplan och därefter självständigt driva Ateles marknadsföring på den svenska- och norska marknaden.

Ta fram strategier samt exekvera arbetet att driva relevant trafik i digitala marknadskanaler för den svenska och norska marknaden

  • Stötta säljorganisationen med leadsgenerering
  • Löpande analysera trafik med hjälp av bl.a. Google analytics eller andra relevanta verktyg
  • Planera och producera material copy till webb
  • Planera och genomföra events för kunder och agera som inspirerande och sakkunnig vad gäller digital marknadsföring 
  • Rapporting sker direkt till VD

Erfarenhet och kompetens

  • Relevant utbildning, t.ex. civilekonom med marknadsföring som inriktning
  • 3-5 års arbetslivserfarenhet inom digital marknadsföring B2B
  • Mycket god vana att arbeta med marketing automation, förslagsvis i Pardot eller liknande system
  • Erfarenhet av Google Analytics
  • Erfarenhet av att skriva copy, samt grundläggande kunskaper i layout och design
  • Erfarenhet av e-handel är meriterande

Personliga egenskaper
Det här är en roll för dig som utöver digital kompetens också har ett genuint intresse kring marknad och affärer. För att trivas i rollen tar du gärna ägarskap och ansvar för dina arbetsuppgifter samt ser till att få saker att hända. Du är kommunikativ, utåtriktad, trivs i en agil arbetsmiljö och gillar att tänka nytt samtidigt som du känner dig trygg med att agera självständigt inom ditt kompetensområde. Vidare är du flexibel med förmåga att växla perspektiv (strategiskt/operativt, långsiktigt/kortsiktigt).

För mer information vänligen kontakta Jonas Berglin, jonas.berglin@headagent.se eller Frida Gerhardsson, frida.gerhardsson@headagent.se