Boob är ett svenskt entreprenörsdrivet företag som startade 2000 utifrån en
innovation och en vision om att göra smarta och hållbara kläder för mammor.
Varumärket säljs idag genom återförsäljare på 20 marknader samt genom egen
webbshop till 52 marknader. 2015 omsatte vi 47 Mkr. Kollektionen innefattar idag en
komplett garderob med dubbelfunktion för graviditet och amning och inkluderar
även underkläder. Vi gör våra produkter med stor omsorg om både människor och
miljö och hållbarhet är ett ledord som genomsyrar hela företaget. Huvudkontoret är
baserat på St Paulsgatan i centrala Stockholm där totalt 13 anställda jobbar.
Vi söker nu en driven Country manager med känsla för att bygga varumärke
såväl som långsiktiga affärer. Du blir en nyckelspelare i företaget med ansvar
för befintliga kunder såväl som utveckling och tillväxt på dina marknader.
Sverige kommer att vara din huvudmarknad men du kommer även att arbeta
mot Storbritannien, Irland och Benelux.
Om rollen
Som Country Manager är du ansvarig för den övergripande planeringen och
genomförandet av Boobs säljarbete och närvaro på de aktuella geografiska
marknaderna (Sverige, Storbritannien, Irland och Benelux). Du ansvarar för
försäljnings- och kostnadsbudget på dina aktuella marknader såväl som arbetet att
stärka varumärket genom våra återförsäljare.
Du kommer vara ansvarig för vår hemmamarknad och du får stor möjlighet att vara
med och påverka. Du blir en del av en engagerad och driven organisation där
beslutsvägarna är korta. Du kommer arbeta på ett företag som satsar på hållbarhet
och agerar utifrån omtanke om framtiden i alla led.
Din profil
Vi söker dig som trivs med att arbeta i ett entreprenörsdrivet tillväxtföretag och som
är en driven och resultatinriktad person som brinner för att bygga varumärke såväl
som att identifiera nya affärsmöjligheter. Du är en relationskapare som smittar
andra med din entusiasm. Du är självgående, ansvarsfull och noggrann. Du lägger
omtanke om detaljer samtidigt som du har förmågan att se till helhet. Du är en
engagerad person som vill jobba i ett sammanhang där du får och kan göra skillnad.
Du är en person som gillar att jobba med försäljning hela vägen från analys till
hands on ute på fältet. Du tycker om att resa och har möjlighet till resor (ca 60
resdagar per år).
Din erfarenhet
Du har minst 5 års erfarenhet av att arbeta med strategisk försäljning. Du har
förhandlingsvana och erfarenhet av att sluta avtal med större aktörer. Erfarenhet av
textilbranschen och exportförsäljning är meriterande. Flytande engelska och
svenska i tal och skrift är ett krav, övriga språk är meriterande.
För mer information om rollen, vänligen kontakta Sarah Bouvin på sarah.bouvin@headagent.se