Boob Design

Country Manager till Boob

Boob är ett svenskt entreprenörsdrivet företag som startade 2000 utifrån en

innovation och en vision om att göra smarta och hållbara kläder för mammor.

Varumärket säljs idag genom återförsäljare på 20 marknader samt genom egen

webbshop till 52 marknader. 2015 omsatte vi 47 Mkr. Kollektionen innefattar idag en

komplett garderob med dubbelfunktion för graviditet och amning och inkluderar

även underkläder. Vi gör våra produkter med stor omsorg om både människor och

miljö och hållbarhet är ett ledord som genomsyrar hela företaget. Huvudkontoret är

baserat på St Paulsgatan i centrala Stockholm där totalt 13 anställda jobbar.

Vi söker nu en driven Country manager med känsla för att bygga varumärke

såväl som långsiktiga affärer. Du blir en nyckelspelare i företaget med ansvar

för befintliga kunder såväl som utveckling och tillväxt på dina marknader.

Sverige kommer att vara din huvudmarknad men du kommer även att arbeta

mot Storbritannien, Irland och Benelux.

Om rollen

Som Country Manager är du ansvarig för den övergripande planeringen och

genomförandet av Boobs säljarbete och närvaro på de aktuella geografiska

marknaderna (Sverige, Storbritannien, Irland och Benelux). Du ansvarar för

försäljnings- och kostnadsbudget på dina aktuella marknader såväl som arbetet att

stärka varumärket genom våra återförsäljare.

Du kommer vara ansvarig för vår hemmamarknad och du får stor möjlighet att vara

med och påverka. Du blir en del av en engagerad och driven organisation där

beslutsvägarna är korta. Du kommer arbeta på ett företag som satsar på hållbarhet

och agerar utifrån omtanke om framtiden i alla led.

Din profil

Vi söker dig som trivs med att arbeta i ett entreprenörsdrivet tillväxtföretag och som

är en driven och resultatinriktad person som brinner för att bygga varumärke såväl

som att identifiera nya affärsmöjligheter. Du är en relationskapare som smittar

andra med din entusiasm. Du är självgående, ansvarsfull och noggrann. Du lägger

omtanke om detaljer samtidigt som du har förmågan att se till helhet. Du är en

engagerad person som vill jobba i ett sammanhang där du får och kan göra skillnad.

Du är en person som gillar att jobba med försäljning hela vägen från analys till

hands on ute på fältet. Du tycker om att resa och har möjlighet till resor (ca 60

resdagar per år).

Din erfarenhet

Du har minst 5 års erfarenhet av att arbeta med strategisk försäljning. Du har

förhandlingsvana och erfarenhet av att sluta avtal med större aktörer. Erfarenhet av

textilbranschen och exportförsäljning är meriterande. Flytande engelska och

svenska i tal och skrift är ett krav, övriga språk är meriterande.

För mer information om rollen, vänligen kontakta Sarah Bouvin på sarah.bouvin@headagent.se