Vill du vara med på resan i ett framgångsrik IT-företag och vara en del av att forma framtiden för online-betalningar? Då är du varmt välkommen till DIBS!
DIBS är ledande i Norden med det bredaste utbudet av enkla och säkra betalningslösningar på nätet. Företaget startade 1998 som pionjärer inom betalningar på nätet och var först med att nå 1,5 miljarder transaktioner. Idag har man fler än 15 000 nätbutiker i Norden som kunder med ett årligt försäljningsvärde på över 100 miljarder kronor. Varje år väljer omkring 2 500 nya nätbutiker DIBS lösning. DIBS drygt 100 medarbetare i Sverige, Danmark och Norge arbetar för att göra det enkelt att ta betalt på nätet.
Head of Sales & Support är en nyckelroll inom DIBS med ett brett ansvar för den totala svenska affären i nära samarbete med marknad och produktägare. Den svenska marknaden står för ca 50% av den totala omsättningen. Du är övergripande ansvarig för att attrahera, utveckla och bibehålla e-handelskunder. Genom att leda sälj- och säljsupportteamet synliggör du värdet av DIBS koncept inom elektroniska betalningslösningar till utvalda kundsegment. Head of Sales & Support rapporterar till Deputy CEO och är placerad på huvudkontoret i centrala Stockholm.
Huvudsakligt ansvar:
• Resultatansvar för den svenska marknaden
• Strategisk och operativ ledning av sälj- och säljsupportteamet
• Aktiv utveckling av teamet i linje med den övergripande strategin
• Omvandla strategiska och taktiska mål till den operativa verksamheten
• Personalledning och utveckling (8 direktrapporterande och 9 indirekt)
• Optimera arbetsprocesser och rutiner
• Delta i utvecklingen av verksamheten inom olika avdelningar och länder
Primära arbetsuppgifter
• Leda, utveckla och motivera din personal
• Säkerställa optimal användning av resurser
• Aktivt delaktig i utvecklingen av olika marknadsföringsinsatser och aktiviteter
• Deltagande på mässor, utställningar etc.
• Strukturerad och kontinuerlig uppföljning för att säkerställa måluppfyllelse
• Säkerställa tydlig och direkt kommunikation av ledningsbeslut och mål
• Synlighet och utveckling av team kompetens
• Rapportering av resultat till ledningen
Erfarenhet:
• Relevant akademisk utbildning
• Minst 3-5 års erfarenhet från en försäljningsledande position inom ICT/telekom
• Tididare ledarerfarenhet som chef över chefer är ett krav
• Mycket goda kunskaper i säljteknik, säljprocesser och förhandlingvana B2B
• God teknisk förståelse
• Erfarenhet från betalningsbranschen och/eller ledning av supportfunktion är meriterande
Personlighet:
• Självständig, intiativrik och stabil med naturlig pondus
• Resultatorienterad, strukturerad och involverande ledare
• Strategisk höjd med operativ förmåga
• Entreprenöriell ådra med en stark vilja att utveckla affären
• God analytisk förmåga
• Brinner för komplex lösningsförsäljning och att se människor växa
• God kommunikativ förmåga både muntligt och skriftligt
• Agera som en god förebild och kulturbärare
DIBS erbjuder:
DIBS verkar på en högt konkurrensutsatt marknad med en hög utvecklingstakt och en revolutionerande industri. Vi erbjuder dig en utmanande och spännande roll med stor påverkan på en spännande resa i teknikens framkant. Du får lära dig digitala betallösningar från de främsta inom området. Vi har en familjär, social och prestigelös kultur med mycket teamaktiviteter och glädje.
För mer information om vänligen kontakta Linda Bellis, linda.bellis@headagent.se eller
Andrea Strand; andrea.strand@headagent.se